Merhaba arkadaşlar, 1 sene fakat dolu dolu 1 sene kullandığım, neredeyse 365 günün 300 günü kullandığım ilk vitesli motosikletim hakkında size anladığım kadarıyla bilgi vermeye çalışacağım. İlk başta bu motosiklet ybr motor bloğu içerisinde bir kaç farklı krank gibi debriyaj ve vites sistemi gibi farklılıkları olan bir motora sahip. Oooo Ybr 125 motoru var parçası ucuz ve bulunur şeklinde bir düşünceye kapılmayınız. Ve şunu unutmayın motosiklet sadece motordan ibare birşey değildir. Göstergesi dijitaldir bozulsa bulamazsınız gibi. Bende ki R versiyonuydu. Yani lastikleri büyük; ön 21 inç arka 19 du sanırım 18 de olabilir. Birde X versiyonu var onun jantlar ufak ve yol lastiği ile geliyor. Bende arazi lastikleri mevcuttu değiştirmiştim. Bu alet inanılmaz yol tutuyor. Lastiklerin büyük olmasından ziyade nasıl bir şaseye sahip bilmiyorum ama alet o kadar kıvraktı ki E-5 de terör estiriyordum. Tabi o zamanlar Vlog kanalım yoktu. Eğer olsaydı inanın CBR 125 den daha zevkli videolar izlerdik. Bu aleti alırsanız %90 motosikletin herşeyini öğrenirsiniz. ( Benim gibi ) Buji nedir bilmezken karbüratörü söküp temizlemiştim :)
Yamaha XT 125R güzel alet fakat bir kaç hastalığı mevcut onlardan bahsedeyim biraz.
1-) Ön farlar yok denilecek kadar kötü
2-) Karbüratör manifoldu plastik olduğu için çatlıyor ve bulunması çok zor.
3-) Konjektör sıkıntısı.
Açıklamaya geçeyim.
1-) Farlar neden kötü çünkü ufacık bir haznenin içerisine dandik bir ampül takılmış ve bu aletler aküden direk almıyor gücü. yani motorun çalışması ile bobinlerden elde edilen güç ile farlar yanıyor ve bu güç dengesiz olduğu için düşük rölentideyken yanıp sönüyor. Ampül bu dengesiz güce fazla dayanamıyor ve patlıyor.
2-) Her forumda anlatıldığı üzere sizde okumuşsunuzdur ki bu XT lerde rölenti sıkıntısı vardır. Bunun nedeni ise karbüratör manifoldudur. Çünkü yırtılıyor ve oradan hava alıyor. Çözümü ise ya etrafına bant gibi hava almayacak bir şey dolayacaksınız ya da o boyutlarda başka bir plastik boru kesip uyduracaksınız.
3-) Konjektör bobinlerin ürettiği gücü dengelemeye yarayan elektronik parçadır. Konjektör sıkıntısı yüzünden beyni yakan tek ben değilimdir kesin. Zamanla ısınan konjektör bozuluyor nedeni ise şu: Konjektör selenin altında yani kapalı bir yerde rüzgar almıyor ve soğuyamıyor. Isınarak bozuluyor ve elektrik tesisatına fazla güç veriyor. Gösterge ve beyni yakmıştım ben.
Eğer başına gelen varsa gösterge bozulmuyor boşuna korkmayın ve sıfırına dünya para vermeyin.
Konjektör yüzünden göstergesi bozulan arkadaşlar; İstanbul'da yaşıyorsanız karaköye gidin elektronikçiler çarşısına gidin ve göstergenizi tamir ettirin. İçinde ufak bir parça yanıyor onu değiştirdiğiniz zaman göstergeniz çalışıyor.
İyi yanlarından bahsedelim biraz da o kadar kötü bir motor aklınızda kalmasın. Çünkü iyi yanları kötü yanlarını unutturabilir.
1-) Mükemmel amortisörler, hızlı giderken sallanmıyor yavaş giderken de yumuşaklık hissi veriyor. İstediğiniz merdivenlerden inebilirsiniz.
2-) Frenler; Ön frenlerinden o kadar çok memnundum ki ani bir durumda hiç korkmadan asılıyordum. Çünkü amortisör payı çok olduğu için tekeri kitlemiyordu. Arka frenler de disk olduğu için kombine yaptığınızda gayet iyi duruyordu.
3-) Kıvraklık, adeta şeritler arasında dans etmemi sağlıyordu. Lastiklerin büyük olması yollardaki ufak tefek bozuklukları kapatıyordu ve en önemlisi emniyet şeridinden giderken motorun yönünü asla bozmuyordu. Scooter sürenler bilir emniyet şeridinden gittiği zaman bariyere vurma korkusu yaşarlar çünkü ufak jant boyutu o emniyet şeridi üzerindeyken sağa sola düşer ve motorun yönü değişir. 21. inçlik lastikler ile bu problem olmaktan çıkıp zevke dönüşüyor.
4-) Motoru ne kadar YBR 125 motoruna benziyor desekte bir kaç farklı parçaları mevcut demiştik. Ama bu yakıt tüketimini etkilemiyor o lastikler ile 2-3 litre arası yakıtı mevcut. ben 30 TL benzin ile 200 KM yol rahat gidiyordum. Depoda benzin kalıyordu zorlasam 250 giderdi.
Aklıma gelenleri tekrar bu yazıya ekleyeceğim. Yardıma ihtiyacı olan olursa instagram dan ulaşabilir.
Yamaha XT 125R güzel alet fakat bir kaç hastalığı mevcut onlardan bahsedeyim biraz.
1-) Ön farlar yok denilecek kadar kötü
2-) Karbüratör manifoldu plastik olduğu için çatlıyor ve bulunması çok zor.
3-) Konjektör sıkıntısı.
Açıklamaya geçeyim.
1-) Farlar neden kötü çünkü ufacık bir haznenin içerisine dandik bir ampül takılmış ve bu aletler aküden direk almıyor gücü. yani motorun çalışması ile bobinlerden elde edilen güç ile farlar yanıyor ve bu güç dengesiz olduğu için düşük rölentideyken yanıp sönüyor. Ampül bu dengesiz güce fazla dayanamıyor ve patlıyor.
2-) Her forumda anlatıldığı üzere sizde okumuşsunuzdur ki bu XT lerde rölenti sıkıntısı vardır. Bunun nedeni ise karbüratör manifoldudur. Çünkü yırtılıyor ve oradan hava alıyor. Çözümü ise ya etrafına bant gibi hava almayacak bir şey dolayacaksınız ya da o boyutlarda başka bir plastik boru kesip uyduracaksınız.
3-) Konjektör bobinlerin ürettiği gücü dengelemeye yarayan elektronik parçadır. Konjektör sıkıntısı yüzünden beyni yakan tek ben değilimdir kesin. Zamanla ısınan konjektör bozuluyor nedeni ise şu: Konjektör selenin altında yani kapalı bir yerde rüzgar almıyor ve soğuyamıyor. Isınarak bozuluyor ve elektrik tesisatına fazla güç veriyor. Gösterge ve beyni yakmıştım ben.
Eğer başına gelen varsa gösterge bozulmuyor boşuna korkmayın ve sıfırına dünya para vermeyin.
Konjektör yüzünden göstergesi bozulan arkadaşlar; İstanbul'da yaşıyorsanız karaköye gidin elektronikçiler çarşısına gidin ve göstergenizi tamir ettirin. İçinde ufak bir parça yanıyor onu değiştirdiğiniz zaman göstergeniz çalışıyor.
İyi yanlarından bahsedelim biraz da o kadar kötü bir motor aklınızda kalmasın. Çünkü iyi yanları kötü yanlarını unutturabilir.
1-) Mükemmel amortisörler, hızlı giderken sallanmıyor yavaş giderken de yumuşaklık hissi veriyor. İstediğiniz merdivenlerden inebilirsiniz.
2-) Frenler; Ön frenlerinden o kadar çok memnundum ki ani bir durumda hiç korkmadan asılıyordum. Çünkü amortisör payı çok olduğu için tekeri kitlemiyordu. Arka frenler de disk olduğu için kombine yaptığınızda gayet iyi duruyordu.
3-) Kıvraklık, adeta şeritler arasında dans etmemi sağlıyordu. Lastiklerin büyük olması yollardaki ufak tefek bozuklukları kapatıyordu ve en önemlisi emniyet şeridinden giderken motorun yönünü asla bozmuyordu. Scooter sürenler bilir emniyet şeridinden gittiği zaman bariyere vurma korkusu yaşarlar çünkü ufak jant boyutu o emniyet şeridi üzerindeyken sağa sola düşer ve motorun yönü değişir. 21. inçlik lastikler ile bu problem olmaktan çıkıp zevke dönüşüyor.
4-) Motoru ne kadar YBR 125 motoruna benziyor desekte bir kaç farklı parçaları mevcut demiştik. Ama bu yakıt tüketimini etkilemiyor o lastikler ile 2-3 litre arası yakıtı mevcut. ben 30 TL benzin ile 200 KM yol rahat gidiyordum. Depoda benzin kalıyordu zorlasam 250 giderdi.
Aklıma gelenleri tekrar bu yazıya ekleyeceğim. Yardıma ihtiyacı olan olursa instagram dan ulaşabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder
Yorum yap...111